Opening vernieuwde zalen Sierkunsten 18e eeuw en Amerika

Ter gelegenheid van de opening van de vernieuwde zalen Sierkunsten 18e eeuw en Amerika, opent het Museum op zaterdag 12 oktober haar deuren de hele dag gratis. Van 10u tot 17u is iedereen welkom en vanaf 14u vinden er verschillende activiteiten plaats.

In de namiddag speelt het trio Le Doux Rosignol kamermuziek van 18de-eeuwse componisten uit de oude Zuidelijke Nederlanden en Frankrijk. Trio Seibo brengt Zuid-Amerikaanse muziek uit Chili, Argentinië, Peru en Bolivia ten gehore.

Kinderen en hun ouders kunnen aansluiten bij enkele inloopateliers. Staan op het programma: de creatie van een 18de-eeuws pop-up interieur en de versiering van de voorstelling van een lama, het geliefde lastdier uit de Andes. De conservators van de verschillende verzamelingen zullen ook aanwezig zijn om de bezoekers uitleg te verstrekken.

Daarnaast toont de Mexicaanse Ambassade een dodenaltaar in het kader van El Dia de los Muertos en biedt het een schilderworkshop aan Ana Quiroz. SPA biedt zijn waters en frisdranken aan, CHARLES LIÉGEOIS Roastery laat de liefhebbers genieten van zijn koffie.